Så inreder du kontoret med rätt kontorsmaterial
Det är lätt att glömma bort att det faktiskt är någon som ser till att allt material som kontoret behöver verkligen finns där. Utan en inköpsansvarig stannar verksamheten upp när det fattas material och det tar tid att skaffa nytt.
Alla professionella kontor har rutiner för hur material köps in och beställs. Det skulle vara förödande om det saknades kopieringspapper till kopieringsmaskinen eller papper till skrivaren. Hos Alloffice hittar du som materialansvarig allt som kontoret behöver till konkurrenskraftiga priser.
Satsa på effektiva arbetsstationer
När det gäller kontor, kontorsinredning och material handlar allt om effektiva kontorslösningar som ser till att medarbetarna både trivs och presterar på topp. Ergonomiska kontorsstolar och skrivbord med generösa arbetsytor ingår i ett sådant koncept samt att det finns gott om naturligt ljus och god arbetsbelysning. I en effektiv miljö som är funktionell och strukturerad behövs både material och möbler som bidrar till ordning och reda. Utan arkivskåp, dokumentmappar, dokumentförstörare, pärmar, bokhyllor och smart förvaring för pennor, hålslagare och häftapparat blir det snabbt stökigt på kontoret och arbetsmoralen sjunker. Detsamma händer om viktigt material tar slut och ingen har koll på var det finns nytt eller vems ansvar det är att köpa nytt.
Därför är det viktigt med öppna ytor och stora förråd
För att alla ska trivas på kontoret behöver kontorslandskapet vara öppet. Kontorets planlösning och utformning påverkar hur medarbetarna mår. Små och trånga kontor utan gröna växter eller organiserade ytor skapar stress och olustkänslor. Lika viktigt är det att se till att det finns ett basförråd av förbrukningsvaror när det gäller kontorsmaterial. Med stora och välfyllda förråd klarar kontoret både sjukfrånvaro och ökad arbetsbelastning. När alla vet att det finns rutiner för inköp och att var sak har sin plats kan fokus ligga på att göra en god arbetsinsats istället. Ett stökigt och oorganiserat kontor utan essentiellt kontorsmaterial för att klara dagens arbetsuppgifter eller där medarbetarna får gå och handla kuvert på lunchen imponerar inte på någon
Stort sortiment hos Alloffice
På alloffice.se finns allt till kontoret eller företaget. Det är en utmärkt lösning för den som har ansvar att köpa in kontorsmaterial. Här finns allt från pennor och papper till toner till skrivaren. Förutom förbrukningsartiklar hittar du också inredning till kontoret som till exempel:
- postfack
- kontorsvagnar
- broschyrställ
- anslagstavlor
- arkivskåp m.m.
Under kategorierna ”lagerrensning” samt ”kampanj” kan du dessutom göra en hel del klipp när material reas ut till förmånliga priser. Som kund hos Alloffice kan det också vara bra att känna till att det lönar sig att bli medlem och bonuskund. Då får du exklusiva erbjudanden på kontorsmaterial och ju mer du köper desto billigare blir det. Dessutom får du fri frakt om du handlar för mer än 1244 kronor. Det lönar sig med andra ord att planera inköp av kontorsmaterial ordentligt och allra bäst är det att handla allt material hos en enda leverantör som har allt kontoret behöver under samma tak.
Det finns dessutom en alldeles utmärkt kundservice hos Alloffice som månar om att alla kunder ska känna sig väl bemötta och nöjda. Kundsupport och chatt är öppen måndag till fredag mellan 08.00 – 17.00. Du når kundtjänst på nummer 020- 45 45 50 och kan självklart även nå dem via mejl till kundsupport@alloffice.se.